Bereid eens een elevator pitch voor waarin je jouw online cursus introduceert

We stappen in onze verbeelding een hoge flat binnen en wachten op de lift naar de hoogste verdieping. Zodra je in de lift staat, vertelt de persoon naast je dat ze heeft gezien dat je een online cursus hebt gemaakt. Ze vraagt je waar de cursus over gaat. Een nieuwsgierige, intelligente en vriendelijke blik kijkt je aan en daar ga je. De lift zoeft soepel omhoog maar het is de hoogste etage. Zou het een potentiële deelnemer kunnen zijn?

 

Opdracht

Bereid een elevator pitch voor van maximaal 1 minuut waarmee je iemand aanspoort om jouw online cursus te kopen. 

 

  • Start met een feit of anekdote die prikkelt. Voorbeeld: ‘Eén op de 3 vrouwen wil wel een onderneming starten maar durft de stap niet te zetten’ 
  • Vertel vervolgens waarom jij deze cursus hebt gecreëerd. Wat is het ‘bestaansrecht’ van jouw cursus en waarom is dat zo belangrijk voor jou? 'Het is mijn missie om vrouwen te helpen om die eerste stap te zetten'
  • Deel jouw Unique Selling Point oftewel, wat maakt jouw cursus uniek? Waar blinkt jouw cursus in uit? 'In mijn cursus help ik vrouwen in 3 maanden een succesvol bedrijf neer te zetten' 
  • Stel daarna een vraag aan de gesprekspartner. 'Hoe klinkt dat?'
  • Sluit je pitch af door te vragen of je binnenkort eens mag bellen om er meer over te vertellen. Of kies voor een andere call-to-action. 

Het is de moeite waard een korte elevator pitch over je online cursus voor te bereiden zodat jij de volgende keer in de lift, of bushalte, of waar dan ook, met beperkte tijd, iemand kan overtuigen van de waarde van jouw cursus. Om de opdracht nog wat spannender te maken oefen je deze pitch een keer voor de spiegel of neem de audio op. Voor een extra pluim, pitch je bij vrienden of familieleden en vraag je hen om feedback te geven over jouw presentatie.

Oefening kunst! 

Succes!